לוגו של חברת קלימקס נדלן

השקעה בנדל”ן בתקופת הקורונה

תוכן עניינים

תקופת הקורונה היא תקופה של חוסר וודאות בענפים כלכליים רבים, ובאופן טבעי הדבר גורם לחששות והימנעות של יזמים להשקיע את כספם באפיקי השקעה בעלי סיכון. עם זאת, דווקא בענף הנדל”ן ניתן לראות התעניינות של משקיעים והסתמכות על העובדה שעדיין מדובר באפיק מועדף להשקעות בנדל”ן . אמנם רוכשי דירות למגורים עצמיים נוטים להקפיא תהליכים, אך רוכשי דירות להשקעה דווקא מגבירים התעניינות תוך ניצול ירידת המחירים הזמנית. מדוע כדאי להשקיע בנדל”ן דווקא בתקופת הקורונה, וכיצד יש לעשות זאת בצורה המשתלמת ביותר?

עלייה במחירי השכירות מול ירידה במחירי הדירות

בניגוד לתרחישים שחזו ירידת מחירי השכירות, בתקופת הקורונה הנתונים משקפים מציאות מעניינת בה מול ירידה במחירי הדירות לקנייה חלה עלייה במחירי השכירות. לשני נתונים אלו ישנה השפעה רבה על כדאיות רכישת דירות להשקעה: הדירה שתקנו תהיה במחיר זול, אך הרווח שתעשו מהשכרתה יהיה גבוה שכן מחירי השכירות רק ממשיכים לעלות.

רכישת דירה עם משכנתא

מומחים מעריכים כי דווקא רכישת דירה עם משכנתא היא הדרך להגדיל את התשואה על ההון. לקיחת משכנתא מאפשרת מינוף של ממון חיצוני והדבר מניב תשואה גבוהה יותר בהשוואה לרכישה של דירה מהון עצמי מלא. כיום ניתן לקבל משכנתא עד גובה של 50 אחוז מערך הדירה, ואמנם הריבית כיום גבוהה אך מומחים מעריכים כי לאחר חלוף המשבר והתייצבות השוק הפיננסי הריבית תרד.

כיצד ישפיע משבר הקורונה על מחירי הדיור?

מחירי נדל”ן הדומה למחירים בשאר הענפים הכלכליים הם נגזרת של היצע וביקוש. לכן צריך לבחון מה קורה בצד ההיצע ומה קורה בצד הביקוש, ומכך נוכל להסיק מה יהיה שינוי המחירים לאחר שמשבר הקורונה יסתיים.

  • צד ההיצע: משבר הקורונה הוביל לירידה בקצב התחלות הבנייה וכן בכמות הדירות הנמצאות בתהליך בנייה. בנוסף, חלה עלייה במחירי חומרי הגלם ומגבלות שהוטלו על כוח האדם בשל נגיף הקורונה מייקרות את התהליך. המשמעות היא שההיצע בתקופה הזו הצטמצם וסביר להמשיך להצטמצם ככל שהמשבר יימשך.
  • צד הביקוש: הביקוש לקניית דירות ירד במהלך המשבר בשל האבטלה המתמשכת והפגיעה ביכולת הקנייה של משקי בית. עם זו, בשוק קיים ביקוש טבעי לדיור במציאות בה לכשליש ממשקי הבית במדינה אין דירה בבעלותם. הביקוש אמנם נמצא בירידה, אך לאחר סיום המשבר הביקוש צפוי לעלות שוב.כפי שאנחנו רואים, לאחר משבר הקורונה הביקוש צפוי לעלות ולהיתקל בהיצע מדולדל. המשמעות היא שהמחירים יעלו ויהיו גבוהים אף יותר משהיו לפני תחילת המשבר – ולפיכך הזמן הטוב ביותר לבצע רכישות נדל”ן הוא דווקא במהלך המשבר.

היכן כדאי לרכוש נדל”ן?

משבר הקורונה לא משנה את העובדה שבישראל ישנם אזורי ביקוש ואזורי היצע – כלומר, אזורים בהם אנשים רבים מעוניינים לרכוש נדל”ן וההיצע מצומצם, בעוד באזורים אחרים ישנו נדל”ן רב בזול ומעטים שקופצים על המציאה.

אזורי הביקוש מהווים את רוב מרכז הארץ והם צפויים לשמור על ערכם ואף למעלה מכך כאשר השוק יחזור לתפקודו. אזורי ההיצע לעומת זאת מהווים את הפריפריה בישראל והאזורים שנמצאים בשולי מטרופולינים, בהם המדינה מעודדת בנייה אך הביקוש לדיור שם נמוך. לפיכך מטבע הדברים ההעדפה תהיה לקנייה באזורי הביקוש.

השקעה בנדל”ן משרדי – האם משתלם?

משבר הקורונה השפיע בצורה עמוקה על שוק העבודה, וכנגזרת מכך על נדל”ן המיועד לעבודה משרדית. עם זאת, השקעה בנדל”ן משרדי הינה השקעה שתשתלם לאורך שנים, גם אם אתם חברה שעובדת במשרדים וגם אם אתם יזמים הרוצים לפתח את תחומי ההשקעה הרבים שלכם.

מידע שימושי נוסף

רוצים לקבל פרטים נוספים על פרויקט? מלאו פרטים או התקשרו ומיד נענה!

כתבות נוספות

תמא 70
מחירי הנדלן בישראל
משרד נדלן
איך להגיע לדירה הנחשקת באמצעות רכישת קרקע לבנייה רוויה ובכמה שלבים בודדים?

פרויקטים Premium בשיווק

נוף הירקון דרך הים הוד השרון
מתחם בגדרה
פרויקט שביל התפוזים – SOLD OUT
תמ”א 70 בראשון לציון
פרויקט מערב קרית אתא
סובב הדסה עין כרם ירושלים – SOLD OUT
פרויקט הר 1202 הוד השרון – SOLD OUT
עיר ימים חדרה
פרויקט ח-500 חולון – SOLD OUT

מה מספר הטלפון שלך?

יש לנו את הקרקע הכי מתקדמת בארץ
והיא רגע לפני עליית מחירים!
השאירו פרטים למידע נוסף
דילוג לתוכן