לוגו של חברת קלימקס נדלן

איך בודקים קרקע חקלאית להשקעה

תוכן עניינים

ברכישת קרקעות להשקעה, מקבל הרוכש, על פי רוב, קרקעות שמותאמות לשימוש חקלאי. התאמה זו נקבעה בתוכניות מתאר מחוזיות, וככל שהיא נותרת בעינה, לא ניתן לבנות על קרקעות אלו מבני מגורים / מתחמים מסחריים / שאר פתרונות בנייה. מסיבה זו, שווי הקרקעות המיועדות לבנייה חקלאית, נמוך בהרבה ביחס לשווי קרקעות המותאמות לבנייה. יחד עם זאת, שווין של הקרקעות הללו יכול לעלות פי כמה וכמה – זאת, היה והקרקעות יעברו תהליך הפשרה. במסגרת הליך ההפשרה, משתנה שינוי ייעוד של הקרקעות, מקרקעות חקלאיות לקרקעות המיועדות לבנייה ומגורים. ואכן, הודות לאפשרות ההפשרה, רכישת קרקעות חקלאיות היא אופציה נהדרת עבור משקיעים עם ראייה לטווח הרחוק.

בדיקה ראשונה: מיקום הקרקע

לא כל קרקע חקלאית תהיה מומלצת לרכישה כהשקעה. יש לבחון היטב את מיקום הקרקע, כאשר הכלל המנחה בנוגע לכדאיות רכישת הקרקע, הוא כי קרקע מומלצת היא כזו המצויה בסמיכות לאזורים עירוניים מיושבים. הסיבה לכך היא שכאשר ועדות התכנון והבנייה קובעות את אילו חלקות קרקעות חקלאיות יש להפוך לקרקעות לבנייה, הן מחפשות לרוב קרקעות שירחיבו אתה:  הרצף העירוני הטריטוריאלי, וימשיכו אותו.

מחפשים קרקע חקלאית במיקום מצוין? בואו לשמוע על פרויקט המשולש באשדוד.

איך בודקים קרקע חקלאית להשקעה?
איך בודקים קרקע חקלאית להשקעה?

בדיקה שנייה: ייעוד הקרקע

כאמור, רכישת קרקע חקלאית להשקעה, תניב רווחים רבים לבעליה לאחר תהליך הפשרה. בשל  כך, מומלץ ואף הכרחי לבדוק, טרם רכישת הקרקע, האם קיים תכנון לשינוי ייעוד של הקרקע החקלאית. הבדיקה תיעשה באמצעות תוכניות התב”ע של הערים השונות, בהן מוסדרות תכנוני הבנייה העירוניות, ובהן קבועים ייעודי הקרקעות והתכנונים העתידיים לגביהם. כמו כן, מומלץ לעקוב אחר סטטוס התוכנית לאורך זמן.

בדיקה שלישית: זהות מוכר הקרקע

רכישת קרקעות חקלאיות להשקעה, מתבצעת, על פי רוב, דרך חברה / יזם העוסקים בתחום. כדי לוודא שהגורמים שמוכרים לכם את הקרקע לא מתכוונים להונות אתכם, כדאי לבצע בדיקה מקיפה מקדימה אודות החברה המוכרת. רצוי לבחון את המוניטין של החברה, עסקאות מכר מקרקעין להשקעה שביצעה בעבר, האם נכתבו עליה ביקורות והמלצות חיוביות על ידי אנשים שרכשו ממנה קרקעות בעבר, והאם מדובר בחברה בעלת ניסיון, שעוסקת בתחום מספר שנים. כמו כן, חשוב לברר את זהות בעל הקרקע או מוכר הקרקע, על מנת לברר שהמכירה אכן מתבצעת על פי חוק. ניתן להשיג זאת באמצעות נסח רישום של הקרקע, הקיים בלשכת מרשם מקרקעין.

בדיקה רביעית: תקציב

רכישת קרקע חקלאית להשקעה, בדומה לכל השקעה, כרוכה בהוצאה כספית. מטבע הדברים, השקעה בעלת פוטנציאל רווח, כרוכה גם בסיכון לא קטן. בשל כך, חשוב לבחון טרם תחילת ההשקעה, האם קיים תקציב מתאים לרכישת מחיר הקרקע. כמו כן, שפוטנציאל הרווח על רכישת קרקע להשקעה אינו מידי בדומה להשקעה בשוק ההון או ברכישת דירות – פוטנציאל הרווח קיים רק עם שינוי הייעוד מקרקע חקלאית לקרקע לבנייה, וכידוע, שינוי ייעוד יכול לקחת מספר שנים. מאחר שאין לצפות לקבל רווחים מידיים בגין רכישת קרקע להשקעה, חשוב לוודא כי קיים תקציב מתאים ופנוי להשקעה שעשויה להניב רווחים רק כעבור מספר שנים.

בדיקה חמישית: סוג העסקה

יש לברר האם מדובר בעסקת אופציה, או לחלופין בעסקת מכר. אם מדובר בעסקת אופציה לרכישת קרקע, חשוב לברר את מועד מימוש האופציה, וכן את גודל הקרקע שיתקבל בגין מימוש האופציה.

מידע שימושי נוסף

רוצים לקבל פרטים נוספים על פרויקט? מלאו פרטים או התקשרו ומיד נענה!

כתבות נוספות

המדריך המלא להשקעה ראשונה בקרקע
למה להשקיע בקרקע?
תמא 70
מחירי הנדלן בישראל

פרויקטים Premium בשיווק

נוף הירקון דרך הים הוד השרון
מתחם בגדרה
פרויקט שביל התפוזים – SOLD OUT
תמ”א 70 בראשון לציון
פרויקט מערב קרית אתא
סובב הדסה עין כרם ירושלים – SOLD OUT
פרויקט הר 1202 הוד השרון – SOLD OUT
עיר ימים חדרה
פרויקט ח-500 חולון – SOLD OUT

מה מספר הטלפון שלך?

יש לנו את הקרקע הכי מתקדמת בארץ
והיא רגע לפני עליית מחירים!
השאירו פרטים למידע נוסף
דילוג לתוכן