לוגו של חברת קלימקס נדלן

האם כדאי לקנות קרקע חקלאית להשקעה?

מתלבטים אם לרכוש קרקע חקלאית? המאמר הבא יעשה לכם סדר

בימים בהם מחירי הדירות מאמירים, הריבית על הפקדת כספים בבנקים קרובה לאפס, ושוק ההון לא יציב – מחפשים רבים אחר השקעה יציבה ומניבה. אם גם אתם התקשיתם בשאלה איפה כדאי להשקיע את הכסף שחסכתם, יתכן שתמצאו פיתרון דווקא דרך השקעה ברכישת קרקע חקלאית.

מהי השקעה בקרקע חקלאית?

השקעה בקרקע חקלאית, היא השקעה במסגרתה רוכש אדם או מספר אנשים קרקע שמיועדת לטובת שימוש חקלאי בלבד. בשלב הראשון, הקרקע לא אמורה לספק לרוכש הטרי רווחים גדולים במיוחד. הוא כמובן יכול להשכיר את הקרקע לחקלאים שיעבדו אותה, או לחלופין לעבד אותה בעצמו – אך פוטנציאל הרווח העיקרי נעוץ באפשרות שהקרקע תעבור ‘הפשרה’, דהיינו – ייעוד הקרקע ישתנה מקרקע חקלאית לקרקע מותרת לבנייה. אם אכן תתבצע ההפשרה, יוכל בעלי הקרקע לבנות עליה דירות מגורים, מרכזים מסחריים וכיוצא בזה, למכור אותם, ולהרוויח מהם סכומי כסף גבוהים ביותר. אפשרות נוספת, היא לסכם עם קבלן מסוים ‘הסכם קומבינציה’ – הקבלן מורשה לבנות בקרקע שבבעלות הרוכש, ובתמורה לכך מקבל הרוכש מספר נכסי מגורים מתוך כלל הנכסים שייבנו.  

למה כדאי לרכוש קרקע חקלאית דווקא עכשיו?

אין זה סוד שמדינת ישראל אינה מדינה גדולה. למרות קוטנה היחסי של המדינה – בכל הנוגע למספר האוכלוסייה המתגוררת בה, הרי שמספר התושבים במדינת ישראל גדל מידי שנה. יחד עם הגידול במספר התושבים, עולה הצורך בהקמת מקומות מגורים חדשים, בין היתר עבור זוגות צעירים, אנשים שרוצים להשתדרג ורכוש בית חדש וכדומה. מן האמור עולה, כי קיים ביקוש עז לשינוי ייעוד של קרקעות, כך שיהיו מורשות לבנייה והקמת אזורי מסחר. הביקוש למקומות דיור חדשים קיים גם בתקופת הקורונה, ולכן בזמן בו קיים משבר כלכלי, דווקא השקעה ברכישת נדל”ן יכולה להיות כדאית ומשתלמת. השקעה בשוק ההון בתקופה הזו, אינה מבטיחה הצלחה גדולה  – תקופת הקורונה מתבטאת בחוסר יציבות של שוק ההון, ומשקיעים רבים דיווחו על הפסדים. כמו כן, רכישת דירה להשקעה, יקרה בהרבה ביחס לרכישת קרקע להשקעה, מה גם שבשל מחירי הדירות הגבוהים בשוק הישראלי – שיעור התשואה על רכישת דירות להשקעה עלול להיות נמוך. שיעור התשואה נמוך במיוחד גם בהשוואה לשיעור התשואה הגבוה אליו התרגלו משקיעים כל השנים.   

האם כדאי להשקיע בקרקע חקלאית?

ומה עם המחיר?

יתרון נוסף בהשקעה ברכישת קרקע, מצוי בסוגיית המחיר. בעוד רכישת דירה כנכס להשקעה, עשויה לעלות כמה מיליוני שקלים, ואף לכלול הוצאות שונות בגין תחזוקת הנכס, שיפוץ וכדומה – רכישת קרקע להשקעה, יכולה להסתכם בסכומים נמוכים בהרבה, לעיתים אף בסכום מינימלי של 300 אלף שקלים. אשר על כן, השקעה ברכישת קרקע יכולה להיות מצוינת עבור זוגות צעירים שחסכו כמה מאות אלפי שקלים. כמו כן, רכישת קרקע להשקעה עשויה לשמש אנשים מנוסים בהשקעה בשוק הדירות שמחפשים אפיק השקעה חדשה, אולי בשל מדיניות המס החדשה, המטילה מס מוגבר על בעלי דירה שלישית.

טיפים לקראת הרכישה

הטיפ החשוב ביותר למשקיעים המעוניינים לרכוש קרקע חקלאית, הוא לאתר קרקע באיזור בו מתוכננת הפשרה (שינוי הייעוד). על פי רוב, הפשרה מתכוננת באיזורים הממוקמים בסמוך להתיישבות עירונית. זאת, מתוך מטרה של וועדות התכנון והבנייה השונות, לשמור על רצף טריטוריאלי. כך למשל, ממזרח לעיר אשדוד, ישנן קרקעות חקלאיות המכונות המשולש החקלאי, העתידות לשמש עבור צורכי מגורים בשנים הקרובות. בהתאם לתוכנית של משרד הבינוי והשיכון, התוכנית עשויה לשמש למעלה מ- 10,000 יחידות דיור, ולכן רכישת קרקע להשקעה במסגרת תוכנית המשולש החקלאי, עשויה להיות כדאית ומשתלמת במיוחד.

רוצים לקבל פרטים נוספים על פרויקט? מלאו פרטים או התקשרו ומיד נענה!

מה מספר הטלפון שלך?

יש לנו את הקרקע הכי מתקדמת בארץ
והיא רגע לפני עליית מחירים!
השאירו פרטים למידע נוסף
דילוג לתוכן