לוגו של חברת קלימקס נדלן

השקעות בנדל”ן- בארץ או בחו”ל?

תוכן עניינים

אם תפגשו אדם שהשקיע בעבר בשוק הנדל”ן – האם הוא ממליץ להצטרף לשוק, סביר להניח שהוא יענה לכם בחיוב. הרי מדובר בהשקעה די יציבה, בטח ובטח אם משווים אותה לשוק ההון התזזיתי. בנוסף, מידי שנה משקיעי נדל”ן מדווחים על תשואות נהדרות, שעשויות לעיתים להגיע ל- 8% תשואה ואף יותר. אולם, מגוון האפשרויות העומדות בפני משקיע נדל”ן די נרחב, כאשר ניתן להשקיע בנדל”ן בחו”ל, או לחלופין להשקיע בנדל”ן ישראלי.

חשיבות נתון התשואה בבחירת נדל”ן להשקעה

מידי עת אנו נתקלים במודעות אטרקטיביות, שמספרות לנו על הזדמנות חד פעמית להשקעות בנדל”ן במדינות שונות. אנגליה, גיאורגיה, פורטוגל, רומניה ועוד מגוון רחב של מדינות מציעות לנו, המשקיע הישראלי, נדל”ן במחירים אטרקטיביים. חשוב להודות – המחירים הרבה יותר אטרקטיביים ממחירי הנדל”ן הישראלי. יחד עם זאת, חשוב לציין כי כאשר בוחנים השקעות בנדל”ן, חשוב לבחון מהי התשואה הצפויה מההשקעה, ולא את המחיר ההתחלתי, לאור העובדה שהתשואה היא זו שקובעת את טיב ההשקעה. נניח שדירת 4 חדרים להשקעה עולה בליסבון שבפורטוגל 200 אלף שקלים, וצפויה להניב 3.5% תשואה, ואילו דירת 3 חדרים בדימונה, אשר מחירה עומד על 450 אלף שקלים, צפויה לתת שיעור תשואה של 5%. מכיוון ששיעור התשואה בהשקעה בנדל”ן הישראלי גבוה בהשוואה לשיעור התשואה הפורטוגלי, כדאי להשקיע דווקא ברכישת הדירה בדימונה, הגם שמחירה ההתחלתי גבוה יותר. בשנים האחרונות, שוק הנדל”ן הישראלי הניב תשואות נהדרות עבור משקיעי נדל”ן, והצפי הוא כי במהלך השנים הקרובות הדבר יימשך. גם השקעות נדל”ן בחו”ל מניבות, על הנייר, תשואות גבוהות. מדובר בתשואות ‘על הנייר’, מאחר שלצד התשואות, יש להוסיף תשלומים שונים שנוצרים עקב העובדה כי מדובר בנדל”ן שמגיע ממדינה אחרת.

מה כדאי השקעות נדל"ן בארץ או בחול?
מה כדאי השקעות נדל”ן בארץ או בחול?

כיצד השפיע משבר הקורונה על שוק הדירות הישראלי?

רבים העריכו כי משבר הקורונה יטרוף את הקלפים, ויגרום לפגיעה ניכרת במשקיעים בנדל”ן. להפתעתם, הביקוש לדיור ולנדל”ן לא השתנה באופן משמעותי, מחירי השכירות נותרו כשהיו, והמשקיעים המשיכו ליהנות, גם בתקופה כה קשה, מרווחים משמעותיים. במדינות רבות בחו”ל לעומת זאת, ישנם דיווחים רבים על ירידה ברמת הביקוש לדיור, שגרמה לירידה בתשואות משקיעי נדל”ן. לעומת הביקוש לדיור שכמעט ולא השתנה, מחירי הדיור הישראלי צפויים לרדת בעת הקרובה. זאת, בשל העלייה במחירי המשכנתא שצפויה עקב השלכות הקורונה, קבלנים שעתידים להתפשר על מחירים נמוכים על מנת להחזיר חובות, מפוטרים חדשים שכבר לא יהיו מעוניינים לרכוש דירה חדשה, עיכובים במסירות דירות וכן הלאה. הצניחה הצפויה במחירי הדירות היא בדיוק העת להשקיע בשוק הנדל”ן – הביקוש לדיור קיים תמיד, הירידות הצפויות יסתיימו בסופו של דבר בעליות, ואנחנו – המשקיעים, נוכל להרוויח.

ניצול הזדמנויות בהשקעה בנדל”ן ישראלי

השקעות בנדל”ן בחו”ל, כרוכות על פי רוב בתשלומים נוספים. עליכם יהיה לשלם לעורך דין מחו”ל ולמתווך, תשלומים יידרשו גם עבור תרגום מסמכים מקצועי, ויהיה עליכם גם לאתר איש מקצוע שיתחזק את הנכס הנדלני מעת לעת. מדובר בתשלומים שייחסכו אם תבחרו להשקיע דווקא בנדל”ן ישראלי. בנוסף, ניתן לנצל ידע ויתרונות שנובעים עקב מעקב אחר הנעשה בישראל. לצורך הדוגמא, משרד התחבורה הודיע כי בשנים הקרובות צפויה להיפתח תחנת רכבת בטבריה, כאשר הרכבת מהעיר השוכנת על גדות הכינרת צפויה להגיע לתל – אביב תוך שעה. החיבור הצפוי למרכז יגרום לעליית מחירים במחירי הנדל”ן בטבריה, ולכן השקעה בנדל”ן בטבריה עשויה להיות פעולה משתלמת במיוחד.

ניתן לאתר מבעוד מועד תכנונים ופרויקטים הצפויים בערים שונות בארץ (בעיקר ערים פריפריאליות), שעשויים לגרום לזינוק במחירי הנדל”ן הישראלי. אפשר לנצל גם את ירידת מחירי הנדל”ן הצפויה בישראל, וכך להבטיח השקעה מניבה לשנים הקרובות.

רוצים לקבל פרטים נוספים על פרויקט? מלאו פרטים או התקשרו ומיד נענה!

כתבות נוספות

תמא 70
מחירי הנדלן בישראל
משרד נדלן
איך להגיע לדירה הנחשקת באמצעות רכישת קרקע לבנייה רוויה ובכמה שלבים בודדים?

פרויקטים Premium בשיווק

נוף הירקון דרך הים הוד השרון
מתחם בגדרה
פרויקט שביל התפוזים – SOLD OUT
תמ”א 70 בראשון לציון
פרויקט מערב קרית אתא
סובב הדסה עין כרם ירושלים – SOLD OUT
פרויקט הר 1202 הוד השרון – SOLD OUT
עיר ימים חדרה
פרויקט ח-500 חולון – SOLD OUT

מה מספר הטלפון שלך?

יש לנו את הקרקע הכי מתקדמת בארץ
והיא רגע לפני עליית מחירים!
השאירו פרטים למידע נוסף
דילוג לתוכן