לוגו של חברת קלימקס נדלן

למה להשקיע בקרקע?

תוכן עניינים

בשנים האחרונות, משקיעים שנהגו להשקיע בשוק הנדל”ן, החלו לחפש דרכים חדשות ומתוחכמות להשקעות בשוק זה. חלקם עשו זאת בשל עליית מחירי הדירות בארץ, אחרים חששו ממדיניות המיסוי המשתנה במדינה, ויש משקיעים שרצו לגוון ולחפש אפיק השקעה חדש. אחת הדרכים החדשות והבולטות להשקעה בשוק הנדל”ן, היא השקעה בקרקע.

השקעות בקרקעות

על פי רוב, מדובר בקרקע שאינה זמינה לבנייה, לפחות בשלב רכישת הקרקע. המחיר לרכישת הקרקע, נחשב נמוך במונחים של שוק ההון. פוטנציאל הרווח לעומת זאת, גבוה במיוחד. הקרקעות נרכשות מתוך תקווה שהן יושבחו בעתיד, כלומר – לאחר השבחת הקרקעות יהיה ניתן לבנות עליהן מבני מגורים. הרווחים שיכול בעל קרקע להפיק ממכירת מבני מגורים שיבנה על הקרקע שברשותו גבוהים ביותר, הרבה מעבר לרווחים שמקובלים בענף ההשקעות הישראלי. לעיתים אפילו, זוכה בעל הקרקע לדירה או שתיים שנשארות בבעלותו לאחר השבחת הקרקע, ואת יתר הדירות הוא מוכר ברווחים נאים.

במה כדאי להשקיע?

במה כדאי להשקיע?

השקעה בקרקע או השקעה בדירה?

השקעה בדירה, לפחות בכל הנוגע לשנים האחרונות, נחשבת כהשקעה בטוחה. אדם רוכש דירה, לעיתים משפץ אותה או משנה בה מספר דברים, ולאחר מכן משכיר אותה. אם ניקח לדוגמא אדם שרכש דירה להשקעה בערד במחיר של 750 אלף שקלים, והוא משכיר אותה עבור 3000 שקלים חודשיים. שיעור התשואה שיקבל אותו המשקיע עבור הדירה הזו יעמוד על 5% תשואה. יחד עם זאת, באותו הסכום בדיוק, יכול המשקיע לרכוש קרקע שאינה זמינה לבנייה עדיין, בעיר רחובות, שבמרכז הארץ. עם השנים, ובשל גידול האוכלוסייה ועליית הצורך בפתרונות דיור חדשים, בטח כאשר מדובר במרכז הארץ – סביר להניח שהקרקע שרכש ברחובות תושבח, והמשקיע יוכל לפתוח בפרוייקט לבניית דירות מגורים בקרקע שבבעלותו. בסופו של יום, שיעור התשואה שיקבל המשקיע, צפוי להיות הרבה יותר גבוה מ- 5% אחוזי התשואה שהיה מקבל, לו היה רוכש דירה להשקעה.

השקעה בקרקע או השקעה בשוק ההון?

השקעה בשוק ההון, מביאה עימה אפשרויות לתשואה גבוהה, כמו גם לאפשרויות לרווחים עתידיים. לעומת זאת, פוטנציאל הסיכון גבוה במיוחד, וכמו שאפשר להרוויח סכומים נהדרים עקב עלייה במניות חברה בה השקעת, ניתן גם להפסיד סכומים עצומים בין לילה. אם משווים השקעה במניות שוק ההון, לעומת השקעה בקרקעות, מגלים כי ישנם הבדלים תהומיים בין שני סוגי ההשקעות. הרווח העצום שמצופה למשקיע בקרקע, מתחיל בעיקר ברגע בו מודיעים לו שהקרקע הושבחה. עם זאת, חשוב לדעת – תהליך השבחת הקרקע ארוך למדי. התהליך כולל שינוי ייעוד, מקרקע חקלאית לקרקע שמותר על פי חוק לבנות עליה. ההליך מתרחש בוועדה המחוזית, וכולל בירוקרטיה רבה ודיונים רבים, ומטבע הדברים, הוא גורם לבעלי הקרקעות לחוש חוסר וודאות. אי לכך, השקעה בקרקעות מתאימה בייחוד למשקיעים שמסתכלים לטווח הרחוק, ולא למשקיעים שמניחים שרכישת הקרקע תקנה להם רווחים מידיים או פיתרון למגורים בטווח הקרוב.

האם מדובר בהשקעה מסוכנת?

חשוב לציין, כי ככל שהקרקע גדולה יותר, כך הליך ההפרשה צפוי לארוך זמן רב יותר. לחלופין, לקרקע קטנה סיכויים גבוהים יותר לקבל את אישור שינוי הייעוד, והרווחים שהוא צפוי להביא יחד עימו למשקיעים. הנה כי כן, קיים סיכון תמידי שהקרקע לא תקבל אישור לשינוי ייעוד. עם זאת, בשל גידול האוכלוסייה במדינת ישראל, והצורך המתמשך בדיור חדש ופתרונות למצוקת הדיור, נדמה כי לא מדובר בהשקעה מסוכנת. הנתונים מראים כי בעשורים האחרונים, מי שהשקיע בקרקעות הפיק רווחים נפלאים, ולכן סביר שגם השקעה בקרקע בשנת 2020 שתניב רווחים בשיעורי תשואה גבוהים מאוד.

רוצים לקבל פרטים נוספים על פרויקט? מלאו פרטים או התקשרו ומיד נענה!

כתבות נוספות

תמא 70
מחירי הנדלן בישראל
משרד נדלן
איך להגיע לדירה הנחשקת באמצעות רכישת קרקע לבנייה רוויה ובכמה שלבים בודדים?

פרויקטים Premium בשיווק

נוף הירקון דרך הים הוד השרון
מתחם בגדרה
פרויקט שביל התפוזים – SOLD OUT
תמ”א 70 בראשון לציון
פרויקט מערב קרית אתא
סובב הדסה עין כרם ירושלים – SOLD OUT
פרויקט הר 1202 הוד השרון – SOLD OUT
עיר ימים חדרה
פרויקט ח-500 חולון – SOLD OUT

מה מספר הטלפון שלך?

יש לנו את הקרקע הכי מתקדמת בארץ
והיא רגע לפני עליית מחירים!
השאירו פרטים למידע נוסף
דילוג לתוכן