לוגו של חברת קלימקס נדלן

קרקע מופשרת המיועדת למשרדים

מגרשים למכירה עם קליימקס נדל"ן

פועל יוצא של תנופת הבניה שבה מצויה מדינת ישראל בשנים האחרונות, הוא הלחץ המופעל על מוסדות התכנון והבניה במדינה להפשיר כמה שיותר קרקעות אשר כיום מוגדרות כ”קרקעות חקלאיות” לצרכי בניה. באופן טבעי, הייעוד הראשון שאליו שואפים כולם להגיע הוא בנייה לצרכי מגורים, אולם, בד בבד עם הבניה לצרכי מגורים, מתעורר צורך נוסף בקרקעות – קרקעות שעליהם ייבנו משרדים שיספקו שירותים ותעסוקה למתגוררים האזורים החדשים שנבנו, ובמרבית המקרים, גם למתגוררים באזורים הוותיקים יותר.

הפשרת קרקעות – זו ההזדמנות שלכם לרכוש קרקע להשקעה

ייעודן המוגדר של הקרקעות במדינת ישראל נקבע על פי מוסדות התכנון והבניה של מדינת ישראל, כך, שלמעשה, לכל קרקע מופשרת קיים ייעוד מסוים והשימושים המותרים בה (חקלאות, מגורים, תעשיה וכן הלאה) מוכתבים על ידי ייעודה המוגדר. אולם, למרות ההגדרה הראשונית, ייעודה של קרקע עשוי להשתנות במהלך השנים ובהתאם לנסיבות המשתנות. כך, למשל, בשנים האחרונות, מופשרות לא מעט קרקעות שבעבר הוגדרו כ”חקלאיות” למטרות מועילות יותר, כבניית בנייני מגורים, בניית מרכזי קניות, בניית בנייני משרדים וכד’. שינוי ייעודה של הקרקע, בחלק גדול מהמקרים, יתבצע ביוזמתן של רמ”י (רשות מקרקעי ישראל) או של הרשות / המועצה המקומית שבה ממוקמת הקרקע, שהן בעלות עניין בהפשרתן של הקרקעות הללו. קרקעיות חקלאיות אלו, למעשה, כיום, מהוות את עתודות הקרקע של מדינת ישראל, ועל פי התחזית, בשני העשורים הקרובים, מרביתן תופשרנה ותשנינה את ייעודן מחקלאות לבניה לצרכי מגורים, תעשיה או עסקים. חשוב גם לזכור, כי מחירה של קרקע המוגדרת כחקלאית, נמוך מאד, במיוחד יחסית לקרקעות המיועדות לבניה, ולכן, מי שמצליח לצפות את העתיד כבר כיום, עשוי לגרוף רווח לא מבוטל.

האם רכישת קרקע חקלאית היא עניין של מה בכך?

שום השקעה אינה עניין של מה בכך, בעיקר משום שהשקעה כרוכה בסיכון מסוים, אחרת, היא לא הייתה מוגדרת כ”השקעה” אלא כ”רכישה”. אולם, כאשר המדובר על רכישת קרקע להשקעה, ניתן לצמצם את הסיכונים בלא מעט דרכים. לדוגמה, לרכוש קרקעות שהליכי הפשרתן כבר התחילו (כדוגמת קרקע כמו זו של פרויקט הר 1202, בצד הצפוני של הוד השרון ובסמיכות לכביש 531), להיעזר בחברה מקצועית המתמחה באיתור קרקעות העתידות להיות מופשרות, לבחון תוכניות מתאר אזוריות המשרטטות התרחבות עתידית של ישובים, ללמוד את הנושא לעומק (וזה, בעצם, מה שאנחנו עושים פה כרגע) ועוד לא מעט דרכים ואמצעים לאבטח את עצמכם ואת ההשקעה שלכם.

דבר אחד, אנחנו יכולים לומר לכם בביטחון מלא

מצוקת הדיור ומצוקת הקרקעות הקיימת כיום מפעילות לחץ לא קטן על הגורמים המתאימים “לשחרר” יותר קרקעות חקלאיות מייעודן המקורי ולהפשיר אותן לייעודים המועילים יותר. אם יש זמן נכון לעשות השקעה מסוג כזה, עכשיו הוא הזמן הזה, לפני שכל המשקיעים מתחילים לעוט על כל שדה לא חרוש ועל כל אחו רענן. לכן, אם רכישת קרקע להשקעה מתאימה לכם, זה הזמן להפשיל את השרוולים ולמצוא את הקרקע שלכם, הרווחים – לא יאחרו להגיע.

מידע שימושי נוסף

רוצים לקבל פרטים נוספים על פרויקט? מלאו פרטים או התקשרו ומיד נענה!

מה מספר הטלפון שלך?

יש לנו את הקרקע הכי מתקדמת בארץ
והיא רגע לפני עליית מחירים!
השאירו פרטים למידע נוסף
דילוג לתוכן